Monday, October 11, 2010

5 months old babyboy!

Marcus er 5 måneder i dag! 5 måneder siden Marcus kom til verden, men det føles som om det var i går!! Jeg husker den dagen vi kjørte til sykehuset og vi visste at vi kom til å komme hjem med en baby. Jeg husker da jeg og Nick satt på sykehuset spente på hva som skulke skje, jeg husker jeg gikk hjemme de siste dagene før Marcus ble født. Våknet på natta for å gå på do, vagget rundt som ei svær gås, kjente Marcus sparke, hikke, snu på seg og jeg husker når Nick la øret mot magen, og hørte hjertet til Marcus slå. Jeg husker hvor spente vi var, hvor vi lengtet etter den lille gutten vår.. :D Nå har han vært på denne jord i 5 måneder, og jeg kan ikke beskrive den gleden han sprer rundt seg, hvor mye vi elsker den lille gutten vår!!!

5 måneder gammel og vokser kjempefort. Fortsatt rundt 90 prosentilen :D

5 måneders skills og interesser:
* Rulle begge veier.
* Sitte uten å bli støttet opp.
* ta opp smokken og føre den inn i munnen.
* Holde flasken sin
* Drikke fra tutekopp og vanlig kopp
* Når han ligger på magen snurrer han rundt 360 grader ved å bruke hendene og prøver fortvilt å krype
* Kan stå ved å holde seg selv oppe, men gjør ikke det så mye, vil spare ryggen hans.

Interessene til Marcus er:
* Mamma og pappa
* elsker baby einstein leken sin (hoppeleke)
* Elsker å leke på gulvet
* Er stor fan av Stryder hunden til grandma.
* Elsker andre babyer, speilbildet sitt og gamle mennesker typ oldefar og oldemor gamle :D
* Liker gulrot og erter, ikke fan av noen frukt bortsett fra sviske.
* Elsker å lugge hår.
* Når han sover må han ha to kosedyr, ett på hver side, favorittene er lammet og frosken sin.. Det er kosekluter med kosedyr på :D
* Liker å leke "borte bø", og "nå kommer mamma og tar deg" :D
* Er ufattelig kilen, spesielt på lårene, ryggen, siden og rundt halsen.


Ellers er han favoritt babyen vår :D Slik føler vel alle mammaer og pappaer det :D

No comments:

Post a Comment